Wycieczka do Japonii

wycieczka-do-japonii-1Wzornictwo. Mało kto kojarzy to wyrażenie i nie wiadomo co sobie wyobrażać, gdy się je słyszy. Więcej nam powie angielskie wyrażenie „design”. Design każdy kojarzy, choćby z reklam, gdzie wciąż powtarzane są slogany typu „Nowoczesny design” lub „Ta sokowirówka jest dizajnerska”.
Cóż, nie ma gorszego określenia na sokowirówkę, samochód, nóż czy cokolwiek innego niż „dizajnerskie”. To słowo nie oznacza niczego sensownego. Ewentualnie to wyrażenie używane jest do opisania wyglądu i zewnętrznych cech produktu. Aby poznać czym jest to wzornictwo, należałoby poznać jego historię i funkcjonowanie w różnych częściach świata.
Wycieczka do Japonii pokazałaby nam na przykład wzornictwo minimalistyczne, delikatne, wręcz wydawałoby się lekkie i ulotne. Wycieczka do Ameryki otworzyłaby nam oczy na konsumpcjonizm, który ma ogromny wpływ na jakość i ilość produktów. Design skandynawski jest bardzo podobny do japońskiego, łatwo je pomylić. W Chinach, natomiast panuje nowopowstała religia kopiowania wszystkiego co zachodnie i sprzedawania tego po znacznie niższej cenie.

Inne wpisy o podróżach i turystyce:

Related articles

Back to Top